Att sminka över?

Jag satt idag och tittade på mina armar..fy fan vad dom ser ut....Vad jag ångrar mig....
Ärr kors och tvärs tjocka ärr smala ärr till och med ärr på ärr tydliga ärr var stygnen satt...Inte ofta som jag brukar tänka på vad jag gjort men ibland slår det mig som en knytnäve i ansiktet..speciellt om jag ser att andra stirrar....

Jag kan tänka mig hur löjlig jag måste verka när man sitter på sjukan för att ta blodprov och man nästan gråter när dom kommer med nålen..sen när man lägger upp armen så tittar vissa som att man måste ju vara dum....

Har funderat i många år på att kolla upp om man kan kan ta bort ärr...
Ett tag sminkade jag över dom med brunkräm och puder såg hemskt ut men man trodde det skulle bli bättre..men man gav upp...
Dom är där hur man är vrider och vänder på det hur man än ångrar sig och vad man än sminkar över dom med...

Jag kan idag inte förstå att jag hade en sån dödslängtan,,,,,OCh hur nära jag var..så nära att låta mina barn gå igenom livet utan sin mamma min mor kunde ha förlorat sin dotter....läskigt...

Ibland skäms jag för hur mina armar är styckade,,,kan ibland komma på mig själv att titta på andras handleder och tycka att dom är så lena och fina,,skulle mina ha varit så? lätt att vara efterklok....

Jag kommer få dras med detta i hela mitt liv det vet jag,,,,samtidigt är det bra..för det är min väckarklocka när allt känns som att det rasar,,inte för att jag stirrar på armarna och säger...ne! detta ska du inte göra om...Utan mera som att tog du dig igenom detta så klarar du vad som helst....

Att åka tur och retur till helvetet gör jag väl fortfarande idag men nu åker man mest förbi...man stannar inte...
känns mest som att man sitter i en liten kupe och ser allt som i en film, dåtid och nutid men inte framtid tyvärr...framtiden bygger jag dag för dag blir bäst så,,,,,

Men jag gör väl som jag gjort nu i många år..Jag sminkar över mina ärr i alla fall i mitt huvud..ibland kommer man på att dom finns där och man får acceptera....Viktiga är att inga nya kommer.......

KRam på er alla goa där ute med samma konstiga tankar som får vardagen att stanna upp.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0