Cigg

Gud vad man älskar dessa cigaretter....Den sensuella röken den goda giftiga smaken så underbart...
Den Lugnande effekten av dra djupa halsbloss och känna hur det nästan svider i halsen...
Jagandet känslan av makt när man lyckats fått tag på cigaretter fast man trodde att det va slut hemma.

Men gud vad man gnäller sen över alla trappor,, vart e hissarna??!!
Host attackerna som spelar jojo med det äckelbruna slemmet som man ibland hostar upp..
Astma attackerna som är bästa vänner med dom pipiga lungorna...
Man borstar Sina halvgula tänder med extra whitening,,,men vilket skit tandkräm, funkar ju inte?!

Folket e så löjliga ,,jag luktar faktiskt inte så mycket rök! jag har ju tuggummi och parfym...dårar!
Barnen känner mera röklukt för dom har ju faktiskt bättre luktsinne än vuxna jag skulle också känna lukt bättre om jag inte konstant va förkyld.. När jag får lunginflamation så är jag sjuk längre än andra bara för att jag faktiskt! har dåligt immunförsvar!... OCh cigaretter hjälper faktiskt bättre än hostmedicin mot hosta, nått med flimmerhåren har jag hört? kommer inte ihåg vad bara
....Det gula som skrapas ut med tungskrapa är faktiskt från maten ska nog dra ner på fettet...det är det som lägger sig som en hinna på tungan.
JAg kan springa,träna och jogga men jag får så ont i bröstet sen har jag ju astma...Glömmer alltid vatten också så jag blir så hemskt torr i munnen...

Och vaddå fimpar? dom förmultnar väl om dom får ligga i rabatten eller på backen tillräckligt länge?
Det gulnade rökfingret döljer man ju lätt med nagellack sen att det luktar sur disktrasa kan man dölja med handlotion..smart va?

Jag håller ju på att sluta faktiskt fast det är onödigt....Just nu leker jag med stolta känslan av att inte rört en hel cigarett på hela morgonen...
Fast jag sneglar ju drömskt emot askkoppen som står ute med fuktiga fimpar i...skadar väl inte att plocka upp en liten liten fimp?
eller???

Vad patetisk man e...hoppas ni som läser detta förstår det sarkastiska i detta?
Men jag tror man känner så här inför sin rökning..man skyller ifrån sig man döljer man rättfärdigar sitt beteende...
Jag gör det i alla fall..man vet så väl alla faror,,,,men så svårt,,,,,
MEn försöka sluta ska jag..säger inte tänker sluta men försöka...

Kommentarer
Postat av: Evve

ett beroende är ett beroende...lika svårt! trots att man vet att de är farligt är de inte BARA! att sluta...svårt svårt...huha!! vet ju hur svårt syster har/haft de...



hoppas du klarra att sluta om de är de du vill!

men de tror jag!

2008-09-09 @ 12:55:10
URL: http://evelinahogberg.blogg.se/
Postat av: carina

Hej Tjejen,,,du kan klara det om du bara vill

tänk på hur stolt du skulle bli över dej SJÄLV om du slutade...jag hade försökt att sluta röka si så där

360 ggr om året innan jag slutade..men det var bara för att jag VILLE sluta röka,,Jag tänkte på cassandra när jag slutade,,,jag vill ju finnas där för henne länge änge,länge,,,ha det bra kram till er alla...

2008-09-11 @ 17:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0