Vintersorg

Är ju ett big fan av margit sandemos böcker isfolket,häxmästaren och ljusets rike...
Finns en som heter Vintersorg där....vet inte varför jag kom att tänka på det just nu..men det bara ploppade upp..

Jag råder er som läser min blogg pröva en bok av isfolket,,ni kommer inte bli besvikna..dom böckerna är fulla av Äventyr ondska kärlek magi sorg erotik ja allt...
Jag blev totalt besatt från första boken...Hela serien är på 47 böcker har läst den 3 gg om,,,dom andra serierna är på mindre och har läst dom 2 gg om...Tröttnar aldrig.....

Mycket av margits liv finns i böckerna speciellt den sorgsna delen av hennes liv......

Ni kommer träffa på Sol (häxa) som gör allt för sin familj fast på fel sätt....Hon är en häxa som råkar ut i många svårigheter pågrund av det onda arvet som hon får kämpa emot...

Tengel den gode,,(häxmästare och drabbad) drabbad menas med att när dom föds dör oftast deras moder pågrund av deras axlar som är spetsiga och långa...deras utseende kan jämnföras med demoner...Men i Tengel den gode finns det bara smärta och kärlek och en enorm rädsla att föra det onda arvet vidare...

Silje vanlig människa men som på ett underbart vackert sätt kommer att betyda allt  för isfolksläktet....

Tamlin (natt demon) min favorit bok av dom alla.....

Ulvhedin (drabbad) hemsk man men som också vände upp och ner på isfolksläktet..

JAg skulle kunna fortsätta hur mycket som helst om dessa böcker skulle kunna skriva en rad om varje bok...men läs dom...
 JAg lovar att ni kommer hitta nån i boken som ni fastnar extra för bara för att just hon/han påminner om er...
Jag fastnade för Sol...och Tamlin :)

Jag ska nog hämta lite böcker från mor min vi har hela serien från alla hennes böcker,,,,, Börja om igen *s*
Sen gör jag inget annat..brukar läsa ut ca 2 böcker per dag så lätt lästa och man kan ju inte sluta...

Tengel den onde en man ond rakt igenom genom han får man förklaringen till varför dom drabbade finns och varför kampen mot honom är så viktig....
 
 Del 1 ...Den handlar om Silje som vandrar runt och pesten härjar som mest..Hon stöter på ett flicke barn med bärnstensgula ögon gråtande vid sin döda mor..Hon tar sig an henne kallar henne Sol i Skogen hör hon barngråt tillsammans med Sol men tror att det är en myling..
Hon träffar på tengel bland eldarna som bränner upp pestsmittade människor han ber om en tjänst som hon gör...
Den tjänsten betyder mer för isfolket än vad hon anar...

Så nu har jag gjort mitt om dessa böcker........men om ni läser nån skriv till mig berätta vad ni tyckte.....
 Bye på er.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0