Att hjälpa

JUst nu pratas det väldigt mycket om att hjälpa andra för och nackdelar tydligen..MEN JAG ser bara fördelar!
JAg tycker tanken att hjälpa andra hur läget än ser ut är helt toppen!
JAg skäms inte över att jag fått sprungit ner och hämtat matkasse från frälsis visst känns det lite pinsamt men min tacksamhet tar över den känslan ganska snabbt kan jag säga..
Många tycker att det är FÖR JÄVLIGT att vi har så nu i sverige men ja! vi har ju det så varför inte hjälpa varandra? Om du har haft ett par dojjor som inte använts och en kille går med trasiga skor och fryser ge bort dom då!
Många pratar om den förnedrande känslan man går igenom för att få mat kläder mm..Men jag kan då bara tala ur egen erfarenhet jag känner ingen förnedran! jag känner bata ren och skär tacksamhet!
Och det är det givarna vill se dom kommer ju inte hem till oss med matt o annat för att förnedra oss utan för att dom vill hjälpa! 
Vissa måste fatta att det handlar om att sträcka fram en hand och att få dom som känner bottenlös hopplöshet att vi finns! 
Vi har otroligt många fattiga familjer i sverige och jag tycker om våra egna soldater som ställt  upp och kämpar för dom för vi blir fler många fler och det är underbart!
Vi kanske inte kan hjälpa alla men vi är på väg vi kör på. HAndlar om ringar på vatnet dom når längre och längre ut!
 
JAg vill med  detta blogginlägg tacka dom som hjälpt mig komma på fötter ni är mina änglar är så otroligt tacksam över att nu kom och fick mig över ytan <3
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla fridemark

Jag har inget EMOT att medmänniskor engagerar sig! Tvärtom!! MEN,,Jag hoppas att samma människor engagerar sig politiskt, så att vi får en förändring. Annars stjälper ju denna " godhet" människor i stället för att hjälpa. Om alla är nöjda med att de rika ger av sitt överflöd och de fattiga är TACKSAMMA och inte slåss för sina rättigheter är vi tillbaka på 1800-talet!! Och förresten!! Matkassar och kläder betalar inga skulder!!

Svar: Sa inte att det betalar skulder eller hur? men det hjälper någon just DÅ i nöd och kan folk då ställa upp så det underbart!
pillan

2013-11-19 @ 09:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0